Творчі лабораторії

 

Майстер-клас
для шкільних бібліотекарів Харківщини
«Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки»

 

27 жовтня  та 10 листопада 2016 року відбувся майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».

Ключова тема майстер-класу була визначена як: «Патріотичне виховання у бібліотеці: традиції минулого і сучасний досвід».

Патріотизм сьогодні є нагальною потребою держави, оскільки високий рівень патріотизму населення здатен забезпечити соціально-політичну стабільність та гідне місце України в цивілізованому світі.

Завідуюча сектором прогнозування та інновацій ХОБД Лупіцька В. М. зазначила, що робота дитячої бібліотеки – це складова національної безпеки держави. Адже все починається з дитинства: і патріотизм, і громадянськість, і глибокі емоційні переживання за свою державу, за народ, і готовність захищати свою Батьківщину.

На це спрямовують Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року за № 580/2015, та Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 року за № 641.

Задуюча сектором ознайомила з досвідом роботи ХОБД проведення обласних патріотичних форумів «В граніті, в бронзі, у серцях…» та «Віват, Україно!», що відбулися у 2015 та 2016 роках. Також учасники семінару були проінформовані про участь бібліотеки у Загальноукраїнському проекті культурної інтеграції «Український Донбас», перебіг культурного форуму «ПогранКульт: ГаліціяКульт» та реалізацію проекту бібліотеки «Зробімо крок назустріч миру». Бібліотекарі мали змогу переглянути відеороліки про дитячі конкурси, присвячені 25-річчю незалежності України: Всеукраїнський  дитячий конкурс «Мрії про Україну: дитячий погляд» та Міжрегіональний дитячий мистецький конкурс листівок «Дім. Родина. Батьківщина», започаткований Харківською обласною бібліотекою для дітей.

Оплесками зустріли слухачі анімаційну роботу «Фантастична країна», створену читачами бібліотеки під керівництвом відомого івано-франківського мультиплікатора Романа Дзвонковського, у рамках культурного форуму «ПогранКульт: ГаліціяКульт».

Лекція-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження» відбувалася у режимі інтерактивного спілкування між бібліотекарями та завідуючою сектором прогнозування та інновацій Лупіцькою В. М. Обговорювались такі питання: «Якою повинна бути сучасна бібліотечна виставка?», «Що є запорукою успіху?», «Чи потребують оновлення наочні форми і методи роботи бібліотеки?» тощо.

Також відбулася ретрансляція інноваційного досвіду виставочної роботи Харківської обласної бібліотеки для дітей.

Жваву зацікавленість учасників майстер-класу викликала презентація завідуючої сектором розвитку бібліотеки та зв’язків з громадськістю Саліної Н. Ю. «Буктрейлер як ефективний медіаресурс сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів, створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями Харківщини.

Усьому колективу ХОБД було дуже приємно одержати від колег-шкільних бібліотекарів схвальний відгук: «…Велика подяка за пізнавальний, цікавий, оригінальний майстер-клас. З’явилося велике бажання не просто «працювати», а творити».

Програма

 

 


 

 
Майстер-клас
для шкільних бібліотекарів Харківщини
«Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки» 

 

 

 

IMG 2766-1  7 квітня 2016 року відбувся майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».
  Ключова тема майстер-класу була визначена як «Патріотичне виховання у бібліотеці: традиції минулого і сучасний досвід».
Патріотизм сьогодні є нагальною потребою держави, оскільки високий рівень патріотизму населення здатен забезпечити соціально-політичну стабільність та гідне місце України в цивілізованому світі.
  Заступник директора ХОБД Лебединець Т. С. зазначила, що робота дитячої бібліотеки – це складова національної безпеки держави. Адже все починається з дитинства: і патріотизм, і громадянс
IMG 2764-1ькість, і глибокі емоційні переживання за свою державу, за народ, і готовність захищати свою Батьківщину. Саме тому патріотичне виховання в бібліотеці органічно поєднало національне, моральне, естетичне, екологічне, правове виховання.
  На це сп
рямовують Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року за № 580/2015, та Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 року за № 641.
Пожвавлення благодійної і волонтерської діяльності відчули у своїй роботі дитячі бібліотеки країни. Читачі малюють, роблять сувеніри-обереги, листівки, які передають військовим у зону АТО, пишуть листи своїм одноліткам зі Сходу, плетуть маскувальні сітки. У багатьох бібліотеках влаштовують благодійні ярмарки, на яких продають дитячі вироби, а зароблені кошти перераховують на спеціальні рахунки для поранених; відвідують з подарунками та концертами військові шпиталі. Бібліотеки всієї України запрошують воїнів АТО на зустрічі з читачами.
  Заступник директора ознайомила з досвідом роботи ХОБД з реалізації проекту бібліотеки «Зробімо крок назустріч миру», проведенням обласного патріотичного форуму «В граніті, в бронзі, у серцях…». Також проінформувала про конкурси, присвячені 25-річчю незалежності України, та запропонувала бібліотекарям долучити читачів шкільних бібліотек до участі у міжрегіональному дитячому мистецькому конкурсі листівок «Дім. Родина. Батьківщина», започаткованого Харківською обласною бібліотекою для дітей, та конкурсі дитячої творчості «Мрії про Україну: дитячий погляд».
Бібліотекарі висловили думку, що виховання патріотизму саме такими конкретними людяними вчинками є, можливо, найбільш дієвим.
IMG 2755-1  Учасники майстер-класу здійснили екскурсію бібліотекою, ознайомилися з методичною літературою для освітян та виданнями Харківської обласної бібліотеки для дітей.
  Бібліотекарів зацікавила експозиція у «Вернісажі у фойє» – виставкаIMG 2752-1 малюнків міжнародного конкурсу дитячої книжкової графіки «Американська фантастика: мрії та реальність» та виставка дитячих автопортретів імені Зінаїди Серебрякової.
Лекція-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження» відбувалася у режимі інтерактивного спілкування між бібліотекарями та завідуючою сектором прогнозування та інновацій Лупіцькою В. М. Обговорювались такі питання: «Якою повинна бути сучасна бібліотечна виставка?», «Що є запорукою успіху?», «Чи потребують оновлення наочні форми і методи роботи бібліотеки?» тощо.
  Також відбулася ретрансляція інноваційного досвіду виставочної роботи Харківської обласної бібліотеки для дітей.
IMG 2763-1 Жваву зацікавленість учасників майстер-класу викликала презентація завідуючої сектором розвитку бібліотеки та зв’язків з громадськістю Саліної Н. Ю. «Буктрейлер як ефективний медіаресурс сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів, створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями Харківщини.
  Від Харківської академії неперервної освіти до фонду Харківської обласної бібліотеки для дітей було передано науково-методичний журнал «Джерело педагогічних інновацій. Інформаційні технології в бібліотеці загальноосвітнього навчального закладу».

Ще більше фото

 


 
 Майстер-клас
для шкільних бібліотекарів Харківщини «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки»

 

23 лDSC 2583-1истопада 2015 р. відбувся майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».
Ключова тема майстер-класу була визначена як «Патріотичне виховання у бібліотеці: традиції минулого і сучасний досвід».
Патріотизм сьогодні є нагальною потребою держави, оскільки високий рівень патріотизму населення здатен забезпечити соціально-політичну стабільність та гідне місце України в цивілізованому світі.
DSC 2593-1Заступник директора ХОБД Лебединець Т. С. зазначила, що робота дитячої бібліотеки – це складова національної безпеки держави. Адже все починається з дитинства: і патріотизм, і громадянськість, і глибокі емоційні переживання за свою державу, за народ, і готовність захищати свою Батьківщину. Саме тому патріотичне виховання в бібліотеці органічно поєднало національне, моральне, естетичне, екологічне, правове виховання.
  На це спряDSC 2589-1мовують Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року за № 580/2015, та Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 року за № 641.
  Сплеск благодійної і волонтерскої діяльності відчули у своїй роботі дитячі бібліотеки країни. Читачі малюють, роблять сувеніри-обереги, листівки, які передають військовим у зону АТО, пишуть листи своїм одноліткам на сході, плетуть маскувальні сітки. У багатьох бібліотеках влаштовують благодійні ярмарки, на яких продають дитячі вироби, а зароблені кошти перераховують на спеціальні рахунки для поранених; відвідують з подарунками та концертами військові шпиталі. Бібліотеки всієї України запрошують воїнів АТО на зустрічі з читачами.
  Також заступник директора ознайомила з досвідом роботи ХОБД та реалізацією проекту бібліотеки «Зробімо крок назустріч миру».
  Бібліотекарі висловили думку, що виховання патріотизму саме такими конкретними людяними вчинками є, можливо, найбільш дієвим.
  УDSC 2605-1часники майстер-класу здійснили екскурсію бібліотекою, ознайомилися з методичною літературою для освітян та виданнями Харківської обласної бібліотеки для дітей. Лекція-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження» відбувалася у режимі інтерактивного спілкування між бібліотекарями та завідуючою сектором прогнозування та інновацій Лупіцькою В. М.
  Як завжди жваву зацікавленість учасників викликала презентація завідуючої секторомDSC 2612-1 розвитку бібліотеки та зв’язків з громадськістю Саліної Н. Ю. «Буктрейлер як ефективний медіаресурс сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів, створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями Харківщини.
  Завершився майстер-клас соціологічним опитуванням «Стан взаємодії установ освіти і культури очима шкільного бібліотекаря».

Програма


 

 

Комунікативний простір як фактор
трансформації сучасної шкільної бібліотеки


IMG 5402-105 травня 2015 р. відбувся   майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини  «Комунікативний простір  як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».
Бібліотекарі переглянули відеопрезентації  Харківської обласної бібліотеки для дітей, ознайомилися з методичною літературою для освітян, прослухали  лекцію-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження».
Під час презентації «Використання інформаційно-комунікаційних технологій з метотою підвищення ефективності діяльності шкільного бібліотекаря» учасники майстер-класу дізналися, за допомогою яких програм та технічних засобів можна провести цікавий бібліотечний урок, театралізацію, квест чи віртуальну зустріч. Обговорювалося, який контент, представлений на сайті, блозі чи у соціальних мережах, може зацікавити підлітка. 1Розглядалися питання безпеки дитини у мережі Інтернет та важливість формування інформаційної грамотності школярів у сучасних умовах.
Особлива увага приділялася тому, які нові форми інформаційних продуктів може створити шкільний бібліотекар, аби привернути увагу сучасної дитини до читання та книжки.
Жваву зацікавленість учасників викликала презентація  «Буктрейлер як ефективний медіаресурс  сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів,  створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями  Харківщини.
Завершився  майстер-клас соціологічним опитуванням «Стан взаємодії установ освіти і культури очима шкільного бібліотекаря».

Програма 

 

 

 


 

 

Майстер-клас

«Читання дітей у системі соціокультурного розвитку особистості»


IMG 4754  Розгорнута нова сторінка у розвитку партнерських зв’язків між Харківською обласною бібліотекою для дітей та Харківською академією неперервної освіти.
     25 березня 2015 року на базі бібліотеки відбувся майстер-клас «Читання дітей у системі соціокультурного розвитку особистості». До участі долучилися понад 50 вчителів початкових класів та вихователів ДНЗ – слухачів курсів підвищення кваліфікації  ХАНО.
      Одним із актуальних завдань сьогодення є збереження та подальший розвиток традицій дитячого читання як духовного потенціалу суспільства. Завідуюча сектором прогнозування та інновацій бібліотеки В.М. Лупіцька познайомила учасників з сучасними технологіями формування читацької активності та самостійності молодших школярів, висвітлила вітчизняний та світовий досвід промоції читання, pозповіла про традиції та новації Харківської обласної бібліотеки для дітей щодо проведення Всеукраїнського тижня дитячого читання, Всеукраїнського проекту «Україна читає дітям», обласного фестивалю «Книжковий зорепад», програми Літніх читань, акцій тощо. Tакож інформувала про проведення та результати комплексного дослідження книгозбірні «Трансформація дитячого читання: сучасна модель» (2006-2014). Були розглянуті основні фактори, що впливають на читання дітей, його види, функції та основні мотиви.
     Безумовно, у різних країнах існують свої підходи до вирішення проблеми промоції читання, але усі вони переслідують одну мету – зробити читання привабливим для сучасної людини, показати його важливість для розвитку як окремої особистості, так і суспільства в цілому. Основою, фундаментом для розвитку національної політики з підтримки читання є школи та бібліотеки, перш за все, дитячі і шкільні.
    Разом із тим, у багатьох країнах спостерігається тенденція до об’єднання зусиль держави і різних громадських інститутів, організацій, оскільки найбільш ефективна робота можлива лише у тісній співпраці. Знайомство зі світовими тенденціями, розкриття реалізації найбільш цікавих та помітних вітчизняних і зарубіжних проектів, електронні презентації та методичні матеріали були спрямовані на вдосконалення практики, професійної майстерності, спонукали учасників майстер-класу до нових ідей.
     Працівники бібліотеки підготували лекцію-практикум «Технологія та проектування організації книжкової виставки для учнів 1-4 класів» з використанням мультимедійної презентації та веб-колажу. Особливу увагу було приділено моделюванню та створенню виставок з урахуванням психології дітей молодшого шкільного віку, інноваційним підходам до їх організації.
     Завідуюча сектором розвитку бібліотеки та зв’язків з громадськістю Н.Ю. Саліна ознайомила учасників з сучасними інформаційними ресурсами бібліотеки – сайтом ХОБД та Регіональним сайтом «БібліоМістечко – дитячий простір» у контексті формування читацької самостійності та промоції читання. Учителі здійснили захоплюючу віртуальну подорож веб-сайтами на допомогу організаторам дитячого читання.
     Жваву зацікавленість учасників викликала презентація «Буктрейлер як ефективний медіаресурс з популяризації творів художньої літератури», а також перегляд буктрейлерів, створених фахівцями бібліотеки. Завершився майстер-клас театралізованою інсценівкою аматорського об’єднання працівників ХОБД «Театр на колесах» за уривком з п’єси М.Гоголя «Ревізор».
    Усьому колективу Харківської обласної бібліотеки для дітей було дуже приємно одержати схвальний відгук та щирі побажання педагогів:
     «Шановні колеги!
Велика подяка Вам за теплий прийом, пізнавальну та цікаву інформацію, творчий креативний підхід до роботи.
Семінар було проведено на високому методично-організаційному рівні.

Сподіваємося на міцну, плідну співпрацю.
Отримали емоційне задоволення від перегляду вистави.
Дякуємо щиро!
Керівники груп: Г.А.Безрук, В.М.Лященко».

 

Програма

IMG 4755 IMG 4762IMG 4766

 

 

 


 

IMAG1042-1-223 грудня 2014 р відбувся   майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини  «Комунікативний простір  як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».

_____________________________________________

IMAG1035-1-2Бібліотекарі переглянули відеопрезентації  Харківської обласної бібліотеки для дітей, ознайомилися з методичною літературою для освітян, прослухали  лекцію-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження».
Під час презентації «Використання інформаційно-комунікаційних технологій з метотою підвищення ефективності діяльності шкільного бібліотекаря» учасники майстер-класу дізналися, за допомогою яких програм та технічних засобів можна провести цікавий бібліотечний урок, театралізацію, квест чи віртуальну зустріч. Обговорювалося, який контент, представлений на сайті, блозі чи у соціальних мережах, може зацікавити підлітка. Розглядалися питання безпеки дитини у мережі Інтернет та важливість формування інформаційної грамотності школярів у сучасних умовах.
Особлива увага приділялася тому, які нові форми інформаційних продуктів може створити шкільний бібліотекар, аби привернути увагу сучасної дитини до читання та книжки.
Жваву зацікавленість учасників викликала презентація  «Буктрейлер як ефективний медіаресурс  сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів,  створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями  Харківщини.
Завершився  майстер-клас соціологічним опитуванням «Стан взаємодії установ освіти і культури очима шкільного бібліотекаря».

IMAG1037-1-2

Читати далі

IMAG1032-1-2

 

 

 

 

 


Науково-практичний семінар «Етичні засади бібліотечної професії»

27 лютого 2014 р. 
 
IMAG0594
На базі Харківської обласної бібліотеки для дітей відбувся  районний науково-практичний семінар шкільних бібліотекарів Дзержинського району  «Етичні засади бібліотечної професії».

 

Мета семінару ­– формування у шкільних бібліотекарів позитивного самосприйняття, вироблення адекватної самооцінки, розвиток комунікативних якостей та самоконтролю, стимулювання ефективної творчої професійної діяльності.

 

Читати далі


Майстер-клас "Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки"

26 лютого 2014 р.
 

x 2c036563Відбувся   майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини  «Комунікативний простір  як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки». 

 

Читати далі

 

 


 

 

Майстер-класс "Діяльність шкільних бібліотек у системі формування суспільства знань"
  
5 грудня 2013 року
 

globus

 На базі Харківської обласної бібліотеки для дітей відбувся майстер-класс для шкільних бібліотекарів міста та області: "Діяльність шкільних бібліотек у системі формування суспільства знань."

Було проведено  звичайну та віртуальну екскурсію по бібліотеці, бібліографічний огляд новинок методичної літератури для освітян.
Також до уваги слухачів були  представлені: лекція-практикум «Образно-діалогова виставочна робота у дитячій бібліотеці; від концепції до впровадження»; електронні презентації «Віртуальна подорож провідними дитячими бібліотеками України та Росії» та «Регіональний сайт дитячих бібліотек Харківської області «Бібліомістечко – дитячий простір»». Завершився майстер-клас соціологічним опитуванням «Стан взаємодії установ освіти і культури очима шкільного бібліотекаря».

 

 

 

 

Вверх