Творчі лабораторії

І Форум бібліотекарів Донеччини «Сучасна бібліотека: час змінюватися – час діяти»

семінар-КС
23 вересня фахівці нашої бібліотеки взяли участь у І Форумі бібліотекарів Донеччини «Сучасна бібліотека: час змінюватися – час діяти», організованого Донецькою обласною бібліотекою для дітей (м.Маріуполь) для бібліотечних фахівців Донецької області, керівників відділів культури та інших структурних підрозділів органів влади та місцевого самоврядування, зацікавлених у роботі бібліотечних закладів,представників громадських організацій, а також соціальних партнерів – бібліотек для дітей інших регіонів.
Тема нашого виступу «Громада-бібліотеки-діти: роль ХОБД як методичного центру надання якісних культурних послуг».
Програмою заходу було передбачено також інші цікаві доповіді, презентації успішних бібліотечних кейсів співпраці з різними організаціями; презентовано проєктну діяльність, обговорення та дискусії, знайомства, мережування та неформальне спілкування.
На Форумі обговорено такі актуальні теми:

 

Читати далі:

 


Несумна Школа в Сумах

 

 

Слайд1229 червня – 2 липня фахівці Харківської обласної бібліотеки для дітей взяли участь у VІІІ Всеукраїнській літній школі адвокації «Несумна Школа в Сумах». Організатором виступила ВГО Українська бібліотечна асоціація.
Учасники отримали корисні поради, цікаві лекції, екскурсії, безліч інноваційних ідей з досвіду роботи бібліотек Сумщини.

 

 


 

 

Code Club UA у Харківській обласній бібліотеці для дітей

DSC0526112 квітня відбулось останнє заняття бібліотекарів – майбутніх менторів, у межах освітнього проєкту з навчання програмуванню дітей та підлітків Code Club Україна.
Протягом місяця бібліотекарі вчилися робити анімації у програмі Scratch методом кодування. Кожен захистив свій власний проєкт, а куратори розповіли про те, як створювати власні клуби на базі бібліотеки та продовжити заняття з менторства у програмуванні для дітей. Щасливі фахівці Харківської обласної бібліотеки для дітей отримали сертифікати.
За допомогою програми Scratch діти можуть створювати власні інтерактивні історії, ігри та анімації. Ця програма розроблена спеціально для людей віком від 8 до 16 років, але також використовується для людей різного віку. Можливість кодувати комп’ютерні програми важлива частина грамотності в нашому суспільстві. Scratch використовується в понад 150 країнах світу на 40 мовах. Студенти навчаються з Scratch на всіх рівнях – від початкової школи до коледжу. Крім того, він використовується для розваг безліччю людей у світі.
Ми дуже вдячні чудовому кваліфікованому викладачу Євгенії Карлаш, яка навчала нас як IT-спеціалістів бути менторами, передавати свої знання молодшому поколінню та реалізувати таким чином важливу соціальну місію.
Дякуємо Олексію Олешко – координатору проекту Code Club UA у Харкові.
Зараз наша задача полягає у тому, щоб створити на базі нашої бібліотеки безкоштовний Клуб програмування для дітей та підлітків.
 

 

IMG-2a9e37573a709dcd4761639d782519ec-V   Наприкінці лютого 2021 року на базі Харківської обласної бібліотеки для дітей відкрився навчальний центр для бібліотекарів-менторів з навчання програмуванню дітей та підлітків Code Club UA. Організатори – Харківське представництво всеукраїнської мережі безкоштовних факультативних волонтерських клубів програмування для дітей молодшого та середнього шкільного віку Code Club UA.

 IMG-e9444613905ae57687a67f285d6ac5d4-V  На першому занятті відбулося знайомство з координатором національної волонтерської мережі дитячих шкіл програмування Code Club UA у м. Харкові та Харківській області, доцентом кафедри державного управління Олешко Олексієм Миколайовичем та тренером Євгенією, а також програмою курсу. Фахівці трьох дитячих бібліотек Харкова, опановуючи нові знання, спробували створити музику: вивчали коди програмування та знайомились із тим, яким чином можна запрограмувати мелодію.
IMG-b3b7d21160e664f35b5f9a48fc63a14b-V  На заняттях курсу, що будуть проходити щопонеділка у приміщенні Харківської обласної бібліотеки для дітей, планується опанувати знання таких мов програмування: Scratch, HTML and CSS, Python. Кінцевий результат – підготовити менторів для відкриття власного клубу програмування.


  Про проект: Code Club Україна – всеукраїнська мережа безкоштовних клубів кодування для дітей та підлітків 8-17 років. Ініціативу підтримує Міністерство Освіти і Науки України та вітчизняні IT-компанії. Проєкт є частиною Міжнародної волонтерської ініціативи Code Club World, родом з Великобританії. Її заснували у 2010 році британські волонтерки – веб-дизайнер Клер Саткліф і програміст Лінда Сандвік. Спільноти Code Club виникли більш як у 20 країнах світу. Першим філіалом у 2013 році став саме Code Club Україна за ініціативи TA Ventures та Вікторії Тігіпко. Студенти Code Club в ігровій формі отримують базові знання про програмування і можуть приміряти на себе майбутню професію.


  Мета: організувати безкоштовні клуби програмування в обласних центрах, містах та селах, впровадити інноваційні освітні методики та навчити IT-спеціалістів бути менторами, передавати свої знання молодшому поколінню та реалізувати важливу соціальну місію, адаптування британської програми з вивчення Scratch, HTML і CSS, Python.

  


 

 

удалить217 вересня 2020 року співробітники ХОДБ взяли участь у «Соціальній майстерні», яка організована БФ "Добробут України"/Charitable Foundation "Eudemony of Ukraine". На захід були запрошені активні харків'яни та харків'янки 50+, які прагнуть змінити ставлення до людей поважного віку, які вважають, що в Харкові мають більше приділяти уваги потребам людей старшого віку.

Обговорювали:залученість людей поважного віку у Харкові; реалізацію їх прав;
аналізувати місцеві програми для людей поважного віку; обговорювати Стратегію державної політики з питань здорового та активного довголіття населення на період до 2022 року.

Захід проводився у межах проєкту «Стратегія активного довголіття в Україні – рівний доступ до прав та можливостей» громадської організації «Центр Поділля-Соціум», за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. / Supported by the Democracy Grants Program of the U.S. Embassy in Ukraine».

 


 

Проєкт "Бібліоняня" Чугуївської міської бібліотеки для дітей

 

117699498 612568449662545 1104062391237998464 o10 серпня Чугуївська міська бібліотека для дітей до Дня міста презентувала новий бібліотечний проєкт «Бібліоняня». Бібліотекарі підготували яскраве свято, що відбулося на Арт-алеї міста. На дітей чекали книжки, подарунки та цікава запальна програма.

На презентацію були запрошені і представники Харківської обласної бібліотеки для дітей. Від керівництва та колективу нашої бібліотеки було передано вітання та подарунок – комплект цікавих книжок для наймолодших читачів Чугуївщини.

 


 

Воркшоп у Богодухівській дитячій бібліотеці

 

155809734656 nХарківська обласна бібліотека для дітей організувала презентацію екологічного проєкту «Зелені легені» та проведення воркшопу «Екологічне виховання та збереження довкілля як сучасний напрямок діяльності бібліотек» на базі Богодухівської районної дитячої бібліотеки за участі бібліотечних працівників району.

Бібліотекарям надані методичні й практичні поради. Фахівців ознайомлено із досвідом реалізації екологічних проєктів у бібліотеках України, зокрема Львівській обласній бібліотеці для дітей. Особлива увага приділена реалізації проєктів Харківської обласної бібліотеки для дітей. Закінчився воркшоп інтерактивною екологічною грою «Екологія та ми». Також було переглянуто фільм Тетяни Бабіної, знятий в межах проєкту «Зелені легені».

Відкриття експозиції "Зелені легені та екскурсійний огляд творчих робіт дітей зацікавив учнів 6-х класів ліцею №3. Фахівці ХОБД також провели з дітьми екологічну інтерактивну гру «Екологія та ми». Переможці отримали сертифікати. Зазначені заходи були покликані привернути увагу молодого покоління до екологічного стану довкілля України. Богодухівська районна дитяча бібліотека нагороджена дипломом за участь у проекті «Зелені легені».

Фоторепортаж

 


 

Тренінг «Україна – ЄС: шляхи співпраці та взаєморозуміння»

 

 

IMG-a269122a9c2fba197-VНа базі бібліотеки на Алчевських 13 березня 2021 року для фахівців бібліотек для дітей та юнацтва м. Харкова та області відбувся тренінг «Україна – ЄС: шляхи співпраці та взаєморозуміння» в рамках реалізації проєкту «Інформаційна підтримка ЄС – бібліотекам для дітей та юнацтва в Україні» спільно з представництвом Європейського Союзу в Україні та ГО «Молодіжна Альтернатива».
В межах тренінгу відбулися зустрічі зі спікерами:

  • Денис Черніков – представник парламентської експертної групи з євроінтеграції, керівник проєкту (м.Київ);
  • Людмила Кудіна – координатор проєкту(м.Київ);
  • Галина Нікітіна – молодий посол Європи, представник організації Young European Ambassadors/ Young European Neighbours (м.Харків);
  • Наталя Яковлева – експерт проєкту Представництва Європейського Союзу в Україні під назвою «Team Europe» (м.Харків);
  • Олена Суховерхова – координатор харківського Євроклубу при ХЗОШ № 160.

89482977 1059351287783151Фахівцям 38 бібліотек Харківщини розповіли про саму ідею та історію створення Європейського Союзу, можливості співпраці ЄС з бібліотеками для дітей та юнацтва, про креативні можливості для залучення нових користувачів до бібліотек, здійснення спільних проєктів з представництвом ЄС, залучення до його різноманітних програм. Наприкінці усі бібліотеки отримали  єврокуточки, які стануть важливим фактором в подальшій роботі.

ФОТО

 

 

 


 

Майстер-клас петриківського розпису

22728806 1956256811281216 8830185518762559262 n-678x381Заслужена майстриня народної творчості, засновниця Всеукраїнської школи «Петриківка. З минулого в майбутнє» Тамара Вакуленко провела у бібліотеці майстер-клас, присвячений до відкриття виставки «Зелені легені» у межах однойменного проєкту. На творчу зустріч завітали діти зі Школи мистецтв (м. Золочів), майстри музею Гната Хоткевича (селища Високе), які з великим захопленням вчилися створювати художні образи праукраїнського «ДЕРЕВА ЖИТТЯ».

Фото

Читати далі

 


 

78650174 2519885058119597 6760793877029847040 nВечірка з танцями в бібліотеці ? Так, це можливо. 7 грудня у Києві та багатьох інших містах України за сприяння Програми розвитку ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки урядів Данії, Швеції та Швейцарії в науковій бібліотеці ім. М. Максимовича КНУ ім. Т.Г.Шевченка відбулось party for everyone ТИХА ВЕЧІРКА-ІІІ. Програму ООН із відновлення та розбудови миру реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань ґендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО). Програму підтримують одинадцять міжнародних партнерів:

Читати далі

 


 

IMG 20191023 0947043 жовтня 2019 р. в Харківській обласній універсальній науковій бібліотеці відбувся форум молодих працівників публічних бібліотек «Бібліотека в молодіжному форматі» за участі молодих представників бібліотек Харкова та регіону, до якого долучилася і Харківська обласна бібліотека для дітей.
 
Читати далі:
   

 

conference2 жовтня 2019 року на базі ХОБД спільно з Харківською академією неперервної освіти для завідуючих шкільних бібліотек відбувся майстер-клас із циклу: “Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки”. 
 
 
 

conference28 травня 2019 р. на базі ХОБД спільно з Харківською академією неперервної освіти для завідуючих шкільних бібліотек відбувся майстер-клас із циклу: “Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки”. 

 

 

 


 

 

IMG 20190315 160828-115 березня 2019 року фахівці Харківської обласної бібліотеки для дітей взяли участь у тренінгу, організованому Представництвом ЄС в Україні, в рамках проекту «Інформаційна підтримка ЄС – бібліотекам для дітей та юнацтва в Україні», який проходив у місті Суми – Сумській обласній бібліотеці для дітей.
 

Читати далі

 

 

 

 

 


IMG 20190218 102813


18 лютого 2019 року у Харківській обласній бібліотеці для дітей відбувся практикум «Підтримка просування реформи місцевого самоврядування через інформаційні майданчики у Харківській області» в межах проекту ПУЛЬС «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні, що виконується Асоціацією міст України (АМУ) в партнерстві з IREX/Україна (Рада міжнародних наукових досліджень та обмінів) за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).Проект ПУЛЬС покликаний підвищити обізнаність громадян та їхнє розуміння реформи місцевого самоврядування через залучення місцевих громадських організацій, бібліотек та ЗМІ.

Читати далі

 


 

DSC0701013 червня 2018 р. на базі Харківської обласної бібліотеки для дітей у рамках співпраці з Харківською академією неперервної освіти відбувся майстер-клас для завідуючих шкільними бібліотеками із циклу: "Інноваційна діяльність шкільної бібліотеки в контексті освітньої реформи".


Читати далі:

 


 

 

IMG 20180313 111434-113 березня 2018 р. на базі Харківської обласної бібліотеки для дітей у рамках співпраці з Харківською академією неперервної освіти відбувся майстер-клас для завідуючих шкільними біблотеками із циклу: "Інноваційна діяльність шкільної бібліотеки в контексті освітньої реформи".

 

 

 


 

DSC 2605-1На базі Харківської обласної бібліотеки для дітей 16.03, 12.05, 25.10 та 7.11 2017 року відбувся цикл майстер-класів «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки» для завідуючих шкільними бібліотеками, слухачів курсів підвищення кваліфікації Харківської академії неперервної освіти.

Фахівці обласної бібліотеки представили учасникам декілька теоретичних та практичних модулів з актуальних питань діяльності сучасної бібліотеки. Зокрема зосередили увагу на патріотичному вихованню юних користувачів.

Фото на Google+

Читати далі


 

Майстер-клас
для шкільних бібліотекарів Харківщини
«Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки»

 

27 жовтня  та 10 листопада 2016 року відбувся майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».

Ключова тема майстер-класу була визначена як: «Патріотичне виховання у бібліотеці: традиції минулого і сучасний досвід».

Патріотизм сьогодні є нагальною потребою держави, оскільки високий рівень патріотизму населення здатен забезпечити соціально-політичну стабільність та гідне місце України в цивілізованому світі.

Завідуюча сектором прогнозування та інновацій ХОБД Лупіцька В. М. зазначила, що робота дитячої бібліотеки – це складова національної безпеки держави. Адже все починається з дитинства: і патріотизм, і громадянськість, і глибокі емоційні переживання за свою державу, за народ, і готовність захищати свою Батьківщину.

На це спрямовують Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року за № 580/2015, та Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 року за № 641.

Завідуюча сектором ознайомила з досвідом роботи ХОБД проведення обласних патріотичних форумів «В граніті, в бронзі, у серцях…» та «Віват, Україно!», що відбулися у 2015 та 2016 роках. Також учасники семінару були проінформовані про участь бібліотеки у Загальноукраїнському проекті культурної інтеграції «Український Донбас», перебіг культурного форуму «ПогранКульт: ГаліціяКульт» та реалізацію проекту бібліотеки «Зробімо крок назустріч миру». Бібліотекарі мали змогу переглянути відеороліки про дитячі конкурси, присвячені 25-річчю незалежності України: Всеукраїнський  дитячий конкурс «Мрії про Україну: дитячий погляд» та Міжрегіональний дитячий мистецький конкурс листівок «Дім. Родина. Батьківщина», започаткований Харківською обласною бібліотекою для дітей.

Оплесками зустріли слухачі анімаційну роботу «Фантастична країна», створену читачами бібліотеки під керівництвом відомого івано-франківського мультиплікатора Романа Дзвонковського, у рамках культурного форуму «ПогранКульт: ГаліціяКульт».

Лекція-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження» відбувалася у режимі інтерактивного спілкування між бібліотекарями та завідуючою сектором прогнозування та інновацій Лупіцькою В. М. Обговорювались такі питання: «Якою повинна бути сучасна бібліотечна виставка?», «Що є запорукою успіху?», «Чи потребують оновлення наочні форми і методи роботи бібліотеки?» тощо.

Також відбулася ретрансляція інноваційного досвіду виставочної роботи Харківської обласної бібліотеки для дітей.

Жваву зацікавленість учасників майстер-класу викликала презентація завідуючої сектором розвитку бібліотеки та зв’язків з громадськістю Саліної Н. Ю. «Буктрейлер як ефективний медіаресурс сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів, створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями Харківщини.

Усьому колективу ХОБД було дуже приємно одержати від колег-шкільних бібліотекарів схвальний відгук: «…Велика подяка за пізнавальний, цікавий, оригінальний майстер-клас. З’явилося велике бажання не просто «працювати», а творити».

Програма

 

 


 

 
Майстер-клас
для шкільних бібліотекарів Харківщини
«Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки» 

 

 

 

IMG 2766-1  7 квітня 2016 року відбувся майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».
  Ключова тема майстер-класу була визначена як «Патріотичне виховання у бібліотеці: традиції минулого і сучасний досвід».
Патріотизм сьогодні є нагальною потребою держави, оскільки високий рівень патріотизму населення здатен забезпечити соціально-політичну стабільність та гідне місце України в цивілізованому світі.
  Заступник директора ХОБД Лебединець Т. С. зазначила, що робота дитячої бібліотеки – це складова національної безпеки держави. Адже все починається з дитинства: і патріотизм, і громадянс
IMG 2764-1ькість, і глибокі емоційні переживання за свою державу, за народ, і готовність захищати свою Батьківщину. Саме тому патріотичне виховання в бібліотеці органічно поєднало національне, моральне, естетичне, екологічне, правове виховання.
  На це сп
рямовують Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року за № 580/2015, та Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 року за № 641.
Пожвавлення благодійної і волонтерської діяльності відчули у своїй роботі дитячі бібліотеки країни. Читачі малюють, роблять сувеніри-обереги, листівки, які передають військовим у зону АТО, пишуть листи своїм одноліткам зі Сходу, плетуть маскувальні сітки. У багатьох бібліотеках влаштовують благодійні ярмарки, на яких продають дитячі вироби, а зароблені кошти перераховують на спеціальні рахунки для поранених; відвідують з подарунками та концертами військові шпиталі. Бібліотеки всієї України запрошують воїнів АТО на зустрічі з читачами.
  Заступник директора ознайомила з досвідом роботи ХОБД з реалізації проекту бібліотеки «Зробімо крок назустріч миру», проведенням обласного патріотичного форуму «В граніті, в бронзі, у серцях…». Також проінформувала про конкурси, присвячені 25-річчю незалежності України, та запропонувала бібліотекарям долучити читачів шкільних бібліотек до участі у міжрегіональному дитячому мистецькому конкурсі листівок «Дім. Родина. Батьківщина», започаткованого Харківською обласною бібліотекою для дітей, та конкурсі дитячої творчості «Мрії про Україну: дитячий погляд».
Бібліотекарі висловили думку, що виховання патріотизму саме такими конкретними людяними вчинками є, можливо, найбільш дієвим.
IMG 2755-1  Учасники майстер-класу здійснили екскурсію бібліотекою, ознайомилися з методичною літературою для освітян та виданнями Харківської обласної бібліотеки для дітей.
  Бібліотекарів зацікавила експозиція у «Вернісажі у фойє» – виставкаIMG 2752-1 малюнків міжнародного конкурсу дитячої книжкової графіки «Американська фантастика: мрії та реальність» та виставка дитячих автопортретів імені Зінаїди Серебрякової.
Лекція-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження» відбувалася у режимі інтерактивного спілкування між бібліотекарями та завідуючою сектором прогнозування та інновацій Лупіцькою В. М. Обговорювались такі питання: «Якою повинна бути сучасна бібліотечна виставка?», «Що є запорукою успіху?», «Чи потребують оновлення наочні форми і методи роботи бібліотеки?» тощо.
  Також відбулася ретрансляція інноваційного досвіду виставочної роботи Харківської обласної бібліотеки для дітей.
IMG 2763-1 Жваву зацікавленість учасників майстер-класу викликала презентація завідуючої сектором розвитку бібліотеки та зв’язків з громадськістю Саліної Н. Ю. «Буктрейлер як ефективний медіаресурс сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів, створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями Харківщини.
  Від Харківської академії неперервної освіти до фонду Харківської обласної бібліотеки для дітей було передано науково-методичний журнал «Джерело педагогічних інновацій. Інформаційні технології в бібліотеці загальноосвітнього навчального закладу».

Ще більше фото

 


 
 Майстер-клас
для шкільних бібліотекарів Харківщини «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки»

 

23 лDSC 2583-1истопада 2015 р. відбувся майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини «Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».
Ключова тема майстер-класу була визначена як «Патріотичне виховання у бібліотеці: традиції минулого і сучасний досвід».
Патріотизм сьогодні є нагальною потребою держави, оскільки високий рівень патріотизму населення здатен забезпечити соціально-політичну стабільність та гідне місце України в цивілізованому світі.
DSC 2593-1Заступник директора ХОБД Лебединець Т. С. зазначила, що робота дитячої бібліотеки – це складова національної безпеки держави. Адже все починається з дитинства: і патріотизм, і громадянськість, і глибокі емоційні переживання за свою державу, за народ, і готовність захищати свою Батьківщину. Саме тому патріотичне виховання в бібліотеці органічно поєднало національне, моральне, естетичне, екологічне, правове виховання.
  На це спряDSC 2589-1мовують Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затверджена Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року за № 580/2015, та Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 року за № 641.
  Сплеск благодійної і волонтерскої діяльності відчули у своїй роботі дитячі бібліотеки країни. Читачі малюють, роблять сувеніри-обереги, листівки, які передають військовим у зону АТО, пишуть листи своїм одноліткам на сході, плетуть маскувальні сітки. У багатьох бібліотеках влаштовують благодійні ярмарки, на яких продають дитячі вироби, а зароблені кошти перераховують на спеціальні рахунки для поранених; відвідують з подарунками та концертами військові шпиталі. Бібліотеки всієї України запрошують воїнів АТО на зустрічі з читачами.
  Також заступник директора ознайомила з досвідом роботи ХОБД та реалізацією проекту бібліотеки «Зробімо крок назустріч миру».
  Бібліотекарі висловили думку, що виховання патріотизму саме такими конкретними людяними вчинками є, можливо, найбільш дієвим.
  УDSC 2605-1часники майстер-класу здійснили екскурсію бібліотекою, ознайомилися з методичною літературою для освітян та виданнями Харківської обласної бібліотеки для дітей. Лекція-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження» відбувалася у режимі інтерактивного спілкування між бібліотекарями та завідуючою сектором прогнозування та інновацій Лупіцькою В. М.
  Як завжди жваву зацікавленість учасників викликала презентація завідуючої секторомDSC 2612-1 розвитку бібліотеки та зв’язків з громадськістю Саліної Н. Ю. «Буктрейлер як ефективний медіаресурс сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів, створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями Харківщини.
  Завершився майстер-клас соціологічним опитуванням «Стан взаємодії установ освіти і культури очима шкільного бібліотекаря».

Програма


 

 

Комунікативний простір як фактор
трансформації сучасної шкільної бібліотеки


IMG 5402-105 травня 2015 р. відбувся   майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини  «Комунікативний простір  як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».
Бібліотекарі переглянули відеопрезентації  Харківської обласної бібліотеки для дітей, ознайомилися з методичною літературою для освітян, прослухали  лекцію-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження».
Під час презентації «Використання інформаційно-комунікаційних технологій з метотою підвищення ефективності діяльності шкільного бібліотекаря» учасники майстер-класу дізналися, за допомогою яких програм та технічних засобів можна провести цікавий бібліотечний урок, театралізацію, квест чи віртуальну зустріч. Обговорювалося, який контент, представлений на сайті, блозі чи у соціальних мережах, може зацікавити підлітка. 1Розглядалися питання безпеки дитини у мережі Інтернет та важливість формування інформаційної грамотності школярів у сучасних умовах.
Особлива увага приділялася тому, які нові форми інформаційних продуктів може створити шкільний бібліотекар, аби привернути увагу сучасної дитини до читання та книжки.
Жваву зацікавленість учасників викликала презентація  «Буктрейлер як ефективний медіаресурс  сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів,  створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями  Харківщини.
Завершився  майстер-клас соціологічним опитуванням «Стан взаємодії установ освіти і культури очима шкільного бібліотекаря».

Програма 

 

 

 


 

 

Майстер-клас

«Читання дітей у системі соціокультурного розвитку особистості»


IMG 4754  Розгорнута нова сторінка у розвитку партнерських зв’язків між Харківською обласною бібліотекою для дітей та Харківською академією неперервної освіти.
     25 березня 2015 року на базі бібліотеки відбувся майстер-клас «Читання дітей у системі соціокультурного розвитку особистості». До участі долучилися понад 50 вчителів початкових класів та вихователів ДНЗ – слухачів курсів підвищення кваліфікації  ХАНО.
      Одним із актуальних завдань сьогодення є збереження та подальший розвиток традицій дитячого читання як духовного потенціалу суспільства. Завідуюча сектором прогнозування та інновацій бібліотеки В.М. Лупіцька познайомила учасників з сучасними технологіями формування читацької активності та самостійності молодших школярів, висвітлила вітчизняний та світовий досвід промоції читання, pозповіла про традиції та новації Харківської обласної бібліотеки для дітей щодо проведення Всеукраїнського тижня дитячого читання, Всеукраїнського проекту «Україна читає дітям», обласного фестивалю «Книжковий зорепад», програми Літніх читань, акцій тощо. Tакож інформувала про проведення та результати комплексного дослідження книгозбірні «Трансформація дитячого читання: сучасна модель» (2006-2014). Були розглянуті основні фактори, що впливають на читання дітей, його види, функції та основні мотиви.
     Безумовно, у різних країнах існують свої підходи до вирішення проблеми промоції читання, але усі вони переслідують одну мету – зробити читання привабливим для сучасної людини, показати його важливість для розвитку як окремої особистості, так і суспільства в цілому. Основою, фундаментом для розвитку національної політики з підтримки читання є школи та бібліотеки, перш за все, дитячі і шкільні.
    Разом із тим, у багатьох країнах спостерігається тенденція до об’єднання зусиль держави і різних громадських інститутів, організацій, оскільки найбільш ефективна робота можлива лише у тісній співпраці. Знайомство зі світовими тенденціями, розкриття реалізації найбільш цікавих та помітних вітчизняних і зарубіжних проектів, електронні презентації та методичні матеріали були спрямовані на вдосконалення практики, професійної майстерності, спонукали учасників майстер-класу до нових ідей.
     Працівники бібліотеки підготували лекцію-практикум «Технологія та проектування організації книжкової виставки для учнів 1-4 класів» з використанням мультимедійної презентації та веб-колажу. Особливу увагу було приділено моделюванню та створенню виставок з урахуванням психології дітей молодшого шкільного віку, інноваційним підходам до їх організації.
     Завідуюча сектором розвитку бібліотеки та зв’язків з громадськістю Н.Ю. Саліна ознайомила учасників з сучасними інформаційними ресурсами бібліотеки – сайтом ХОБД та Регіональним сайтом «БібліоМістечко – дитячий простір» у контексті формування читацької самостійності та промоції читання. Учителі здійснили захоплюючу віртуальну подорож веб-сайтами на допомогу організаторам дитячого читання.
     Жваву зацікавленість учасників викликала презентація «Буктрейлер як ефективний медіаресурс з популяризації творів художньої літератури», а також перегляд буктрейлерів, створених фахівцями бібліотеки. Завершився майстер-клас театралізованою інсценівкою аматорського об’єднання працівників ХОБД «Театр на колесах» за уривком з п’єси М.Гоголя «Ревізор».
    Усьому колективу Харківської обласної бібліотеки для дітей було дуже приємно одержати схвальний відгук та щирі побажання педагогів:
     «Шановні колеги!
Велика подяка Вам за теплий прийом, пізнавальну та цікаву інформацію, творчий креативний підхід до роботи.
Семінар було проведено на високому методично-організаційному рівні.

Сподіваємося на міцну, плідну співпрацю.
Отримали емоційне задоволення від перегляду вистави.
Дякуємо щиро!
Керівники груп: Г.А.Безрук, В.М.Лященко».

 

Програма

IMG 4755 IMG 4762IMG 4766

 

 

 


 

IMAG1042-1-223 грудня 2014 р відбувся   майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини  «Комунікативний простір  як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки».

_____________________________________________

IMAG1035-1-2Бібліотекарі переглянули відеопрезентації  Харківської обласної бібліотеки для дітей, ознайомилися з методичною літературою для освітян, прослухали  лекцію-практикум «Образно-діалогова виставкова робота у дитячій бібліотеці: від концепції до впровадження».
Під час презентації «Використання інформаційно-комунікаційних технологій з метотою підвищення ефективності діяльності шкільного бібліотекаря» учасники майстер-класу дізналися, за допомогою яких програм та технічних засобів можна провести цікавий бібліотечний урок, театралізацію, квест чи віртуальну зустріч. Обговорювалося, який контент, представлений на сайті, блозі чи у соціальних мережах, може зацікавити підлітка. Розглядалися питання безпеки дитини у мережі Інтернет та важливість формування інформаційної грамотності школярів у сучасних умовах.
Особлива увага приділялася тому, які нові форми інформаційних продуктів може створити шкільний бібліотекар, аби привернути увагу сучасної дитини до читання та книжки.
Жваву зацікавленість учасників викликала презентація  «Буктрейлер як ефективний медіаресурс  сучасної бібліотеки», а також перегляд буктрейлерів,  створених фахівцями ХОБД та бібліотекарями  Харківщини.
Завершився  майстер-клас соціологічним опитуванням «Стан взаємодії установ освіти і культури очима шкільного бібліотекаря».

IMAG1037-1-2

Читати далі

IMAG1032-1-2

 

 

 

 

 


Науково-практичний семінар «Етичні засади бібліотечної професії»

27 лютого 2014 р. 
 

IMAG0594На базі Харківської обласної бібліотеки для дітей відбувся  районний науково-практичний семінар шкільних бібліотекарів Дзержинського району  «Етичні засади бібліотечної професії».

 

Мета семінару ­– формування у шкільних бібліотекарів позитивного самосприйняття, вироблення адекватної самооцінки, розвиток комунікативних якостей та самоконтролю, стимулювання ефективної творчої професійної діяльності.

 

Читати далі


Майстер-клас "Комунікативний простір як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки"

26 лютого 2014 р.
 

x 2c036563Відбувся   майстер-клас для шкільних бібліотекарів Харківщини  «Комунікативний простір  як фактор трансформації сучасної шкільної бібліотеки». 

 

Читати далі

 

 


 

 

Майстер-класс "Діяльність шкільних бібліотек у системі формування суспільства знань"
  
5 грудня 2013 року
 

globus

 На базі Харківської обласної бібліотеки для дітей відбувся майстер-класс для шкільних бібліотекарів міста та області: "Діяльність шкільних бібліотек у системі формування суспільства знань."

Було проведено  звичайну та віртуальну екскурсію по бібліотеці, бібліографічний огляд новинок методичної літератури для освітян.
Також до уваги слухачів були  представлені: лекція-практикум «Образно-діалогова виставочна робота у дитячій бібліотеці; від концепції до впровадження»; електронні презентації «Віртуальна подорож провідними дитячими бібліотеками України та Росії» та «Регіональний сайт дитячих бібліотек Харківської області «Бібліомістечко – дитячий простір»». Завершився майстер-клас соціологічним опитуванням «Стан взаємодії установ освіти і культури очима шкільного бібліотекаря».

 

 

 

 

 

Вверх