Хіпі

Рух сформувався в Сан-Франциско у се- редині 60-х років XX століття як протест проти обивательщини (вузкість поглядів).
В основі ідеології хіпі лежить філософське учення, пов'язане з «рухом Ісуса». Вони дотримуються пацифістських поглядів (основний символ руху хіпі – «пацифік», тобто «Хрест світу» – символ, вигаданий нещодавно (1958 р.) Джеральдом Холтомом для руху, що боровся за ядерне роззброєння), сповідують ідею «непротивлення злу насильством», схильні до творчості.
Основна форма проведення дозвілля – тусовки на флету (від англ. flat – квартира) невгасаючими дискусіями, постійною полемікою і обов'язковим музичним супроводом. Тусовки супроводжуються, як правило, вживанням алкоголю і наркотиків. Хіпі нерідко тікають з рідної домівки, подорожуючи практично без коштів для існування. Відома любов хіпі до квітів і до ходіння босоніж.. (одна з назв руху – «діти квітів»).
Головним новаторством хіпі у мистецтво стало внесення у творчість елементу спонтанності. І весь цей рух відбувався під гаслом, взятим з пісні Beatles «All You Need Is Love» (у перекладі з англ. – все, що тобі потрібно – це любов). Тема любові до всіх і до всього є настільки наскрізною для хіпі, що навіть немає сенсу зупинятися на ній.
Рух хіпі розвивався «хвилями»: «перша хвиля» належить до кінця 60-х – початку 70-х років XX століття, «друга хвиля» – до 80-х років.
Приблизно з 1989 р. спостерігається різкий спад, що виявлявся в значному зменшенні числа прихильників даної субкультури. Проте в середині 90-х рр. несподівано заявила про себе «третя хвиля» хіпі. Зовнішній вигляд хіпі «третьої хвилі» достатньо традиційний: довге скуйовджене волосся, джинси або джинсова куртка, іноді балахон невизначеного кольору, на шиї – «ксивник» (невелика шкіряна сумочка, прикрашена бісером або вишивкою). На руках – «фенечки», тобто саморобні браслети або намиста, найчастіше з бісеру, дерева або шкіри. Даний елемент атрибутики хіпі вийшов за субкультурні рамки, розповсюдившись серед молоді: «фенечки» можуть прикрашати руки і школярки, і викладачки вузу. Від «класичних» хіпі «третю хвилю» відрізняють такі атрибути, як рюкзак і три-чотири кільця у вухах, рідше в носі (пірсинг).
Субкультуру хіпі слід віднести до субкультури, якій властиве прагнення до самопізнання і самоусвідомлення.
Корисні посилання:
Психологія, декларація та історія хіпі
Словник мови хіпі – «Сленг хіпі»
Про те, ким стали хіпі, коли виросли
Літературно-художньо-публіцистичний журнал «Хиппилэнд»
Комментарии