У Харківській обласній бібліотеці для дітей консультує психолог.
Якщо перед вами постала проблема психологічного характеру,
яку важко вирішити самотужки,
Ви можете зустрітися з ним у бібліотеці особисто або поспілкуватися у режимі онлайн.
Наш психолог обов’язково дасть кваліфіковану пораду.

Iгри Молоді

«У темряві»


Цікава гра дітям шкільного віку. Незважаючи на назву, її зовсім необов'язково проводити при вимкненому світлі, навіть навпаки, провідному доведеться спостерігати за граючими, за тим, хто як себе веде. Таку назву дано з-за того, що гравцям доведеться сидіти з закритими очима протягом усієї дії.
Ведучий заздалегідь пропонує певну тему. Гра годиться для будь-якого тематичного вечора в школі, в цьому випадку питання для обговорення придумати простіше, а гра допоможе не лише виявити лідера, але і поговорити про важливі проблеми.
Стільці для граючих і для ведучого розставляють по колу. Задається тема, і учасники гри висловлюють свої думки, так поступово зав'язується обговорення. І тут ведучий просить всіх закрити очі і тільки потім продовжити розмову.
Необхідність розмовляти з закритими очима спочатку збентежить грають, і перший час бесіда буде рухатися повільно або перериватися. Завдання ведучого - підтримувати розмову, зацікавити співрозмовників, допомогти їм розслабитися і таким чином створити передумови для доведення бесіди до її логічного завершення.
Особливості гри «У темряві» наступні.
По-перше, сидячи з заплющеними очима, грає не бачить, хто збирається говорити, тому рішення «вступати чи не вступати в розмову» залежить тільки від нього.
По-друге, коли у людини закриті очі, його міміка стає більш виразною. Ведучий може спостерігати за виразами облич грають, за зміною настроїв і реакцією на ті чи інші фрази.
Ті хлопці, які говорять впевнено навіть із закритими очима, спокійно реагують на репліки у відповідь, не зупиняються, якщо починають говорити одночасно з кимось ще, наділені найбільш сильно розвиненими лідерськими здібностями.
Тим же, хто дуже чутливо ставиться до реплік інших, потрібно допомогти розвинути впевненість у собі.


«Поліцейські і злодії»


Призначена гра для дітей старшого віку. Найцікавіше організовувати її в таборі або будинку відпочинку, де діти довгий час знаходяться разом, так як вона може продовжуватися кілька днів.
Збираються грають, і ведучий пише на невеликих аркушах паперу імена і прізвища всіх присутніх. Їх згортають, перемішують і роздають граючим довільним чином.
Кожному дістається папірець з чиїмось іменем. Бажано (але не обов'язково), щоб діти були знайомі один з одним.
Особливість цієї гри полягає в тому, що кожен гравець є і «поліцейським», і «злодієм» одночасно. Суть в тому, що кожен гравець вважає себе поліцейським, але для того гравця, який отримав папірець з його ім'ям, він є злодієм, якого треба зловити. Природно, граючий не знає напевно, хто саме за ним полює, це можна з'ясувати, тільки спостерігаючи за іншими учасниками гри.
Завдання кожного гравця - зустрітися зі своїм «злодієм» один на один, показати йому папірець з його ім'ям і сказати: «Ти спійманий». Тоді «злодій» віддає «поліцейському» свій листок з чиїмось іменем і вибуває з гри. Тепер вже інший гравець стає «злодієм» для щасливого «поліцейського».
Гра продовжується, поки не закінчиться термін, заздалегідь визначений і відомий всім учасникам.
Ведущийдолжен вести список затримань, щоб знати, хто сколькопоймал «злодіїв». На підставі цього списку можна сделатьвыводы про наявність лідерських якостей у того чи іншого гравця: хто зробив більше затримань, той найбільш активени напевно зможе бути лідером в цій групі.
Гра корисна для всіх гравців, оскільки вона сприяє розвитку активності і контактності кожного учасника. Природно, ведучий повинен бути досить тактовним і коректним, підводячи підсумки, і ні в якому разі не говорити, що хтось провів найменшу кількість затримань, і тому йому ніколи не судилося стати лідером. Адже, безперечно, в цій грі, як і в будь-якій іншій, величезну роль грає випадок.


«Кактуси ростуть у пустелі»


Призначена гра для дітей дошкільного віку.
Всі стають в коло, беруться за руки, ходять і кажуть:
«Кактуси ростуть у пустелі, кактуси ростуть у пустелі...» Ведучий стоїть у центрі кола, іноді повертається. Несподівано хто-небудь із граючих вистрибує з кола і кричить: «Ой!». Він обов'язково повинен зробити це так, щоб ведучий у цей момент його не бачив, а сусідні з ним гравці відразу зчіплюють руки. Якщо ведучий побачить, як хтось збирається вистрибнути, він доторкається до його плеча, і той залишається в загальному колі.
Ведучий запитує: «Що з тобою?»
Грає вигадує будь відповідь, пов'язаний з кактусом (наприклад: «Я з'їла кактус, а він гіркий» або «Я наступив на кактус»).
Після цього гравець повертається назад в коло, і вистрибувати можуть інші. Найголовніша умова - не повторюватися, відповідаючи на питання ведучого.
Ті діти, які найчастіше виявляються поза кола, найбільш активні і володіють великими лідерськими здібностями.


«Роботи»


Зацікавить гра дітей приблизно 10-12 років.
Всі гравці шикуються в ряд вздовж намальованій на підлозі крейдою лінії, поставивши ноги на ширині плечей так, щоб права нога кожного стояла поруч з лівою ногою сусіда праворуч, а ліва нога - поруч з правою ногою стоїть ліворуч. Тепер можна зв'язати ноги сусідів, що знаходяться поруч.
Перед лінією учасників 4-5 м малюється крейдою інша, паралельна першої лінія. Мета гравців - дійти до цієї лінії, причому після кожного падіння всі повинні повернутися до першої лінії і почати все спочатку.
Проблема полягає в тому, що ноги хлопців прив'язані до ніг сусідів. Найлегший спосіб дійти до намальованої лінії - це розрахуватися на перший - другий і крокувати під рахунок: перші номери - з правої ноги, а другі - з лівої. Але якщо гравці цього не знають, їм спочатку доведеться чимало попрацювати, перш ніж вони здогадаються, що треба робити.
Потрібно звернути увагу на ту людину, яка це запропонує і буде вважати вголос.
Можна ускладнити завдання, заборонивши хлопцям спілкуватися один з одним. Тоді після декількох спроб один з групи повільно піде вперед, а інші будуть крокувати, підлаштовуючись під нього. Саме він і є лідер цієї компанії.


Корисні ігри на свіжому повітрі, які не тільки дозволяють організувати вільний час, але й сприяють зміцненню здоров'я.
Ігри для вулиці для підлітків поділяються на спортивні і рухливі.  Спортивні ігри вимагають створення певних умов: для баскетболу потрібні кошика, для волейболу - натягнута сітка, для футболу - ворота, для настільного тенісу - спеціальний стіл. Але існує цілий ряд ігор, де необхідна лише просторий майданчик. Це бадмінтон, городки, пляжний волейбол.  Рухливі ігри можна провести без атрибутики або використовувати мінімальну кількість підручних предметів. Ці ігри відмінно підходять як для великої компанії підлітків, так і малої кількості учасників. 
 


я знаю

Ігри з м'ячем

 

 

 

 

 


 

"Півники"


i  Ця гра розвиває спритність та координацію рухів. Учасники на землі малюють коло діаметром 2 м. Двоє гравців-Півників стають у коло. Кожний стоїть на одній нозі (інша зігнута в коліні) та схрестивши руки на грудях. За сигналом дорослого гравці починають стрибати та штовхати один одного плечем. Необхідно, щоб суперник не зміг утриматися та став на обидві ноги. Виходити за коло не можна.
Учасники змагаються в парах. Переможці з кожної пари потім зустрічаються між собою.

 

"Хустинка"


платочки  Учасники гри сідають по колу. У ведучого є хустинка. Він оббігає коло, комусь підкидає хустинку і продовжує бігти. Учасник, якому позаду підкинули хустинку, повинен помітити її, швиденько схопити, побігти за ведучим, випередити його та сісти на вільне (своє) місце. Задача ведучого також сісти на вивільнене місце. Хто не встиг сісти на вільне місце, бере хустинку і біжить з нею по колу, щоб комусь підкинути. Гра тренує спритність, уважність, швидкість реакцій.

 

"Змійка"


змейка  Діти стають один за одним в рядок. Руки кладуть на пояс учасника, що стоїть попереду. Задача першого учасника в шерензі – Голови – схопити останнього – Хвіст – за пояс.

 

 

«Плутанина»


v13.800x600Ця чудова і дуже цікава народна старовинна гра часто використовується в сучасних психологічних тренінгах для дітей і дорослих. Вона дуже корисна для того, щоб згуртувати людей, зняти бар'єри, внести радісний настрій. У цю гру можна грати як в приміщенні, в альтанці, на веранді, на вулиці, на дні народженні, з гостями, в парку або в лісі, на дачі або у дворі. Причому грають в цю гру всі разом - дорослі і діти.
Як грати в плутанину? З гравців вибираються "мама і дочка". Мама йде. Всі гравці беруться за руги один з одним у колі. Донька заплутує цей хоровод - можна пролазити під рукою як під ворітця, переступати через руки, повертатися. Головна умова - робити це, не розчіплюючи рук. Коли гравці остаточно заплуталися один з одним, вони кличуть маму: "Мамо, ниточку розплутати" Тільки не порви! ".
Мама намагається розплутати плутанину і повернути всіх у коло на своє місце. Правило те ж - гравці не повинні при розплутуванні розчеплювати руки.
Якщо мама розплутала плутанину, то вибираються нові "мама і дочка". Якщо ні - то мама водить ще один кін гри.
Якщо учасників гри мало, то можна застрягнути за допомогою мотузки.

 

«Фігури»

Кількість учасників - саме різне, ніякі додаткові атрибути не потрібні. Учасники гри діляться на пари. Ведучий знайомить їх з набором фігур, наприклад, «Вальс» - пара встає як партнери в танці, «Гномики» - присідають обличчям один до одного, тримаючись за руки, і т.п.
Всі фігури повинні мати короткі зрозумілі назви. Їх кількість 6 - 10. У процесі гри ведучий називає фігуру, а всі пари швидко її зображують, хто помилиться, пропускає тур або виконує штрафне завдання. Може бути проведений конкурс на виявлення самої уважною пари.
 
«Хованки»
 
Ця гра є однією з найулюбленіших, і не одне покоління дітлахів грало в неї. Правила гри дуже прості. Ведучий повинен відшукати всіх сховавшихся. Як тільки він кого-небудь знаходить, то біжить з ним наввипередки до обумовленого місця. Добіг першим зобов'язаний «застукаліться». Новим ведучим стає «застукаленний» останнім.
 
«Козаки-розбійники»

362471 originalГрають в гру дві команди. Одна залишається в певному місці і рахує до заздалегідь обумовленого числа, після чого починає погоню. Інша команда тікає, показуючи противнику напрямок свого руху накреслені крейдою стрілками. Завдання наздоганяючих в тому, щоб знайти всі стрілки, правильно зорієнтуватися і наздогнати тікають. Гра вчить швидко міркувати, мислити логічно і орієнтуватися на місцевості.
 
«Класики»
 
b473467a57f8Улюблена гра дівчаток. Напевно, кожен бачив ці «класики», намальовані на асфальті. Два стовпчики примикають один до одного клітин, пронумерованих по колу від 1 до 10. Грають камінчиком, іноді плоскими бляшаними коробочками. Спочатку камінчик кидають на цифру 1, потім, стрибаючи на одній нозі і штовхаючи нею ж камінчик, перекидають його за всіма «класам». Вдало пройшовши через усі «класи», що не наступивши на лінію і не давши камінчику потрапити на неї, починають гру спочатку, але вже з наступного «класу». Виграє ігрок котрий пройшов всі «класи» без помилок.

«Колечко»

1301244049 10Діти тримають перед собою складені разом долоні, а ведучий між ними проводить своїми руками, теж складеними "човником", непомітно опускаючи кому-небудь колечко або інший маленький предмет. І після його слів: «Колечко, колечко, вийди на крылечко», володар предмета повинен швидко вискочити з ряду гравців, тоді як інші намагаються його утримати. Якщо у нього це виходить, то він стає ведучим.

 

«Попелюшка»

Гра, коли всі сідають на лавку, кожен знімає одну туфлю і кидає її в купу. Один відвертається і каже кому віддати зазначену іншим туфлю. Наприкінці гри всі опиняються взутими в непарну взуття, що виходить дуже смішно і викликає звичайно бурю захоплення.

«Числа»

Гра, коли провідним загадується деяке число. Решта гравців намагаються його відгадати, а ведучий словами «більше» і «менше» направляє їх в потрібну сторону. Відгадав - приз. Гра спокійна, але може бути дуже веселою, якщо пофантазувати з призами.

«Піжмурки»

Одна з найзнаменитіших і улюблених в усьому світі рухливих ігор - піжмурки. Яка б не була різновид піжмурок, суть цієї гри завжди одна: вибирається ведучий, він із закритими очима відраховує певну кількість часу і починає шукати сховалися. Якщо ведучий когось знаходить, то він повинен першим добігти до «дому» і доторкнутися до нього. «Домом» може бути стіна, дерево і т. д. У різних версіях цієї гри, учасники можуть весь час «переховуватися», щоб ведучий їх не знайшов.

«Чехарда»

1224Чудова рухлива гра, в наш час злегка призабута. Ведучий знаходиться в зігнутому положенні, завдання інших учасників - перестрибнути через нього. У міру гри складність зростає - ведучий поступово випрямляється. Хто помилиться в стрибку - стає новим ведучим.

 
 
"Море хвилюється раз, ..."

HoYocMGt0CEВедучий відвертається, інші гравці хаотично переміщаються по майданчику, зображуючи "море". Ведучий вимовляє: "Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три, морська фігура замри!". У цей момент гравці повинні прийняти позу якого нибудь морської тварини і завмерти. Сміятися і ворушиться не можна. Ведучий підходить до будь-якому гравцеві і доторкається до нього. Тоді вибраний гравець повинен зобразити, кого саме він показує. Завдання ведучого - відгадати, що за "морську фігуру" зображує гравець.
 

"Червона шапочка, біле перо ..."

game 001Учасники діляться на дві команди, порівну. Кожна команда сплітає руки - стає "ланцюгом". Команди стають на деякій відстані один від одного. По черзі команди викликають гравців з протилежної команди: "Червона шапочка, біле перо, викликаю (ім'я гравця) і більше нікого!" викликаний гравець повинен підбігти до викликала його команді і спробувати з розгону "розірвати ланцюг". Якщо йому це вдається, то він забирає з собою одного гравця (того, на кому "розірвалася ланцюг"). Якщо ні - то він залишається в команді супротивників, а його команда пропускає хід. Перемагає команда, в якій до закінчення гри залишається більше учасників.
 

"Рибак і рибка" - гра для "стрибунців"

IMG 5078Для цієї гри потрібна скакалка. Ведучий стає в центрі кола, утвореного учасниками. Діаметр такого кола - по довжині скакалки або трохи менше.
"Рибак" обертає скакалку так, щоб вона ковзала по землі і описувала кола під ногами граючих.
Участнікі - "рибки" повинні перестрибувати через скакалку, щоб не "попастися на вудку". Потрапила "рибка" стає "рибалкою". Ведучий може ускладнювати завдання, поступово піднімаючи скакалку і примушуючи гравців підстрибувати все вище.

 

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить