Iгри Батькам
Гра «Довідайся за голосами»
Гра сприяє більш глибокому знайомству один з одним, розширенню уявлень про оточуючих і про себе; створює умови для розвитку спостережливості, уваги, пам'яті, дає учасникам можливість розвити і виявити себе.
Розміщення довільне. У віддаленні від загону повинне бути місце для 3-х людей. Під час гри учасники можуть знаходитися в більш-менш активній позиції. Найактивніший - ведучий. Їм найчастіше стає той з учасників, хто хоче перевірити свою слухову пам'ять, увагу, спостережливість. Інший тип активності – «луна». Цю роль виконують ті з дітів, які хочуть, щоб їх почули.
Тривалість гри : 20 - 25 хвилин.
ХІД:
Спочатку вибирається ведучий. Він стає спиною до групи. У цей час ведучий за бажанням дітей указує на одного гравця, що повинний один раз повторити фразу «Я говорю» Ведучий повинний повернутися до групи обличчям і довідатися хто говорить. За правильну відповідь ведучий одержує 1 бал.
Потім із групи вибираються вже два чоловіки, що говорять: «Ми говоримо чотири слова». Якщо ведучий відповів вірно, він одержує ще 2 бали. Коли з групи вибираються три чоловіки, ведучий може заробити ще 3 бали. Загальний найвищий результат - 6 балів.
Особливістю гри є те, що дуже багато дітей можуть побувати в активній ролі, крім того, вони самі оцінюють свою спостережливість, пам'ять, увагу, вони вчаться слухати і чути один одного.
Пізнання та самопізнання
Гра «Мої бажання»
Ця гра спрямована на формулювання учнями своїх очікувань, цінностей, думок. Вона допомагає учнем усвідомити власні цінності, побудувати їхню ієрархію, зрозуміти, що різні люди можуть мати різні цінності. Головний, але не завжди досяжний результат - розуміння того, що, вибираючи свою систему цінностей і виконуючи її, людина реалізує свою волю.
Тривалість гри : 40 хвилин.
Для роботи знадобляться аркуші паперу, для виготовлення «квітки бажань» кольоровий папір, ножиці, клей.
ХІД:
• Дітям пропонується на листі паперу написати 3 - 7 своїх бажань.
• Наступним етапом роботи є визначення того, від кого залежить виконання бажань. Якщо виконання залежить від самої людини, то напроти бажання пишеться - “Я”, якщо виконання залежить від інших, то пишеться «Д», якщо людина не знає, від кого залежить виконання його бажання, то він пише – «Н».
• Потім діти виготовляють «квітку бажань». Серединку залишають вільною. А на пелюстках пишуться бажання.
• З робіт дітей оформляється галявина бажань.
Проводячи дану гру серед молодших підлітків, можна проаналізувати зміну системи цінностей у залежності від віку. Крім того, психологи можуть проаналізувати систему цінностей як групи в цілому, так і окремо узятої дитини.
Асоціації.
Ведучий виходить з кімнати. Ті, хто залишилися, загадують одну людину із сидячих у колі. Задача ведучого, повернутись в кімнату і задати по одному питанню кожному з учасників, відгадати, кого загадали. Смисл гри в тому, що питання будуються приблизно в такий спосіб: "З яким персонажем мультфільму ( книги, фільму, анекдоту, казки, кольором, деревом, маркою автомобіля, твариною, будинком, стравою) асоціюється загадана людина?" Природно, питання залежать від багатства уяви ведучого. Відповіді повинні бути чесними і тактовними. У результаті, гра перетворюється в найцікавіше дослідження, що дозволяє її учасникам довідатися про оточуючих багато цікавого... У нас звичайно наступним водить той, кого загадували.
12 пальчикових ігор
Пальчикова гімнастика для дітей 1-2 років
Кулачок
Цей пальчик - маленький, (загинаємо мізинчик)
Цей пальчик - слабенький, (загинаємо безіменний пальчик)
Цей пальчик - довгенький, (загинаємо середній пальчик)
Цей пальчик - сильненькій, (загинаємо вказівний пальчик)
Цей пальчик - товстун, (загинаємо великий пальчик)
Ну а разом - кулачок!
В гості до пальчика великого (великий пальчик відігнутий, інші стиснуті в кулак)
Вказівний і середній, (відповідно до тексту розгинати по черзі пальці)
Безіменний і останній.
Сам мізинчик - Малючок
Постукав на поріг.
Разом пальчики – друзі, (стиснути пальці в кулак і розтиснути їх)
Один без одного їм не можна.
Сидить білка на візку, (стискання і розтискання пальчиків в кулачок в ритмі віршика)
Продає вона горішки: (починаємо загинати пальчики)
Лисичці-сестричці,
Горобцю, синичці,
Мишкові косолапому,
Зайчику вусатому,
Кому в зобок,
Кому в хустку,
Кому в лапочку.
Клен
Вітер тихо клен качає, (пальчики розчепірені і тягнуться вгору)
Вправо, вліво нахиляє: (качаємо долоньками вправо-вліво)
Раз – нахил і два – нахил, (схиляємо вліво – вправо долоньки низько-низько)
Зашумів гущавиною клен. (Поворушити пальчиками)
Вітер тихо клен качає, (пальчики розчепірені і тягнуться вгору)
Вправо, вліво нахиляє: (качаємо долоньками вправо-вліво)
Раз – нахил і два – нахил, (схиляємо вліво – вправо долоньки низько-низько)
Зашумів гущавиною клен. (Поворушити пальчиками)
Тісто ручками помнемо, (стискаємо-разтискаємо пальчики)
Солодкий тортик спечемо. (Наче мнем тісто)
Сеpединку змажемо джемом, (кpугові рухи долоньками по столу)
А верхівку – солодким кpемом (кругові рухи долоньками один об одного)
І кокосовою стружкою
Ми присиплемо торт трошки (сиплемо “стружку” пальчиками обох рук)
А потім заваpимо чай -
В гості одного запрошуй! (Одна рука зачіпає іншу)
Зайка
Зайчик по лісі скакав, (пальчики “скачуть” по столу)
Зайчик корм собі шукав. (Пальчиками обох рук по черзі перебираємо по столу)
Раптом у зайчика на маківці
Піднялися, як стрілки, вушка. (Зображуємо вушка ручками)
Шорох тихий лунає:
Хтось по лісу крадеться. (Пальчики повільно йдуть по столу)
Заєць плутає сліди,
Тікає від біди. (Пальчики швидко-швидко бігають по колу на столі)
Ми ділили апельсин! (Руки зчеплені в замок, погойдуємо)
Багато нас, (пальці розчепірювати)
А він один. (Показуємо тільки один палець)
Ця часточка для їжака, (пальці складені в кулачок, відгинаємо по одному пальчику)
Ця часточка для стрижа, (відгинаємо наступний пальчик)
Це часточка для качат, (відгинаємо наступний пальчик)
Це часточка для кошенят, (відгинаємо наступний пальчик)
Ця часточка для бобра, (відгинаємо наступний пальчик)
А для вовка шкірка! (Долоні вниз, пальчики розчепірені)
Він сердитий на нас, біда! (Погрозити пальцем)
Розбігайтеся хто куди! (Зімітувати біг пальцями по столу)
Равлик
Тицяє ріжками равлик – (великий палець правої руки притримує середній і безіменний; вказівний і мізинець – прямі)
Замкнена в саду хвіртка. (Тицяє “ріжками” в долоню лівої руки)
Відчини скоріше хвіртку, (ліва рука “відкриває” хвіртку),
Пропусти додому равлика (права рука “проповзає”).
Дні тижня
У понеділок я прала, (кулачки тремо один до одного)
Підлогу у вівторок підмітала. (Кисті розслаблених рук вниз і робимо імітуючі рухи по столу)
У середу я пекла калач, (печемо “пиріжки”)
Весь четвер шукала м’яч, (праву руку підносимо до лоба і робимо “козирок”)
Чашки в п’ятницю помила, (пальці лівої руки напівзігнуті, долоня стоїть на ребрі, а вказівним пальцем правої руки водимо по колу всередині лівої руки)
А в суботу торт купила. (Долоньки розкриті і з’єднані разом по стороні мізинців)
Всіх подружок в неділю
Покликала на день народження. (Махаємо долоньками до себе)
П’ять маленьких горошин
Замкнені в стручку. (Переплітаючи пальці, стискаємо руки разом)
Ось виросла одна,
І тісно їй вже. (Випрямляє великі пальці)
Але ось росте друга,
І третя, а потім
Четверта, п’ята … (випрямляє пальці по черзі)
Сказав стручок: “Бом!”. (Ляскаємо)
Ми у двір пішли гуляти.
Бабу снігову ліпили, (імітуємо ліплення грудок),
Пташок крихтами годували, (“кришимо хлібець” всіма пальчиками)
З гірки ми потім каталися, (ведемо долонькою правої руки по долоні лівої руки)
А ще в снігу валялися. (Кладемо долоньки на стіл то однією, то іншою стороною)
Всі в снігу додому прийшли, (обтрушувався долоньки).
Овочі
На базар ходили ми,
(З'єднання мізинців)
Багато груш там і хурми,
(З'єднання безіменних)
Є лимони, апельсини,
(З'єднання середніх)
Дині, сливи, мандарини.
(З'єднання вказівних)
Але купили ми кавун -
(З'єднання великих)
Це найсмачніший вантаж!
Тема "Фрукти"
Самомасаж пальчиків (з'єднання пальчиків, починаючи з мізинців, між пальчиками м'яч-стрибун). Діти з'єднують по одній парі пальців на кожну віршовану рядок, при цьому долоні не стосуються один одного.
На базар ходили ми,
(мізинці)
Багато груш там і хурми,
(безіменні пальці)
Є лимони, апельсини,
(середні пальці)
Дині, сливи, мандарини,
(вказівні пальці)
Але купили ми кавун -
(великі пальці)
Це найсмачніший вантаж.
(пальці стискають в кулак, великий відводять вгору)
1. Одного разу пальчики пішли в ліс: топ-топ, топ-топ-топ.
Імітувати ходьбу пальчиків в заданому ритмі, темпі: вказівним і середнім, великим і вказівним. Мова рухати вгору-вниз.
2. На узліссі - велике дерево. Ось його стовбур.
Лікті, долоні з'єднати, пальці підняти вгору. Мова висунути і напружено тягнути до носа.
3. Під деревом ростуть гриби. В одних грибів ніжки товсті.
Пучкою однієї руки показати товсту ніжку, долонею інший - капелюшок. Положення рук змінювати; те, що робила права рука, робить ліва, і навпаки (грибів-боровиків багато).
Мова спочатку м'яко присмоктатися до твердого піднебіння, потім напружено (гриб росте).
4. У інших грибів ніжки тонкі.
Вказівний палець однієї руки - ніжка, долоню іншої руки - капелюшок; положення рук міняти (поганок дуже багато).
5. Дерево росте.
Руки тягнути вгору, до сонечка. Мова тягнути до носа.
6. Гриби ростуть.
Руки. Див. пункт 3. Мова то присмоктатися до неба, то прогнути "чашечкою".
7. Зберемо гриби до кошиків.
Пальці рук переплетені "кошиком". Мова - "чашечкою".
8. Через ліс (топ-топ, топ-топ-топ) вийшли до річки.
Руки розвести в сторони: плавні рухи від плечей до пальцях. Мова плавно рухати вперед-назад.
9. Важко нести кошика. Побачили човен.
Скласти долоні "човником". Руками робити хвилеподібні рухи. Мова скласти "човником" (бічні краї підняти вгору). Витягнути язик вперед і прибрати назад.
10. Припливли додому.
З'єднати кінчики пальців (пальці "будиночком"). Мова присмоктатися до неба (дах будиночка).
Пальчикова гра "Варимо ми компот"
Використовується посібник "Клавіатура" (авторське). Діти по черзі натискають спочатку однією, потім другий і обома руками разом на клавіатуру (гудзики), супроводжуючи гру проголошенням вірша:
Будемо ми варити компот,
Фруктів потрібно багато. Ось:
Будемо яблука кришити,
Грушу будемо ми рубати,
відіжми лимонний сік,
Злив покладемо і пісок.
Варимо, варимо ми компот.
Почастуємо чесний народ.
Малювання (мотузочками, кісточками від злив, насінням від дині, кавуна, винограду)
Тема "Гриби"
Самомасаж подушечок пальців зубними щітками
На кожну віршовану рядок діти розтирають подушечки одного пальця
Права рука:
Вилізли на купині, (мізинець)
Дрібні грибочки: (безіменний палець)
Грузді і свинушки, (середній палець)
Рижики, вовнянки. (вказівний палець)
Навіть маленький пеньок, (великий палець)
Ліва рука:
Подиву приховати не міг. (розтирають великий палець)
Виросли опеньки, (вказівний палець)
Слизькі маслюки, (середній палець)
Бліді поганки, (безіменний палець)
Встали на галявинці, (мізинець).
Комментарии